SON DAKİKA

Uçmaya hazır mısınız?

Yazının Giriş Tarihi: 14.05.2019 00:23
Yazının Güncellenme Tarihi: 14.05.2019 00:31

Tabii gündemden düşmeyen siyaset olunca, başlığa bakarak siyasi bir yazı bekliyorsanız fena halde yanıldınız. Okumaya devam edenler hem gerçek bir uçuş hikayesi okuyacaklar, hem de birliktelikle ne kadar yükseğe çıkılabileceğini görecekler..

Bir konuşmacı çağırıp yemek yemeyi, yeni seçilene, yeni atanana protokol ziyareti yapmayı faaliyet için kâfi gören SİAD lara örnek olacak bir projeyi duyunca şaşırmadım desem yalan olur..

Bursa Mühendis ve Mimar İş İnsanları Derneği (BUMİAD) dan gelen davet üyelerinin ortaklığı ile pilotluk eğitimi veren bir okul projesinini paylaşmak için idi; çakışan üç program yerine beni heyecanlandıran bu davete icabet ettim..

BUMİAD üyelerinin Yenişehir Havalimanı içerisinde faaliyete geçirdikleri Uçuş Okulu’nu gezdik, inşa ettikleri hangarı, gelen eğitim uçaklarını gördük. Uçuş eğitmeni pilotları, teknik ve idari kadrosunu tanıdık.. Bugünlerde hayatın her alanına değişik katkıları ortaya çıkmaya devam eden drone pilotluğu eğitimini de verdiklerini öğrendik.

Peki bu fikir kimden çıkmış? Bursa iş, siyaset ve STK dünyasının tanıdığı bir isim, önceki Mimarlar odası ve BUMİAD başkanlarından Orhan Efe’den.. Gene önceki BUMİAD başkanlardan İlker Özaslan da projenin mimarlarından. Mimar mühendis işadamlarını üyelerini oluşturduğu BUMİAD bünyesinde kurulan UTEK Uçuş Okulu AŞ, Bursa’da bir ilki hayata geçirerek pilotluk eğitimi veren, Türkiye’nin sayısı 10 u bile bulmayan okullarından biri oluyor. Yenişehir’de eğitime başlayan okulda, ilk etapta PPL Hususi Pilot Lisansı ve LAPL Hafif Hava Aracı Pilot Lisansı verilecek.

Sadece THY nin bu yılki ihtiyacının bin pilot olduğunu düşünürseniz, ihtiyacın büyüklüğünü tahmin edebilirsiniz. UTEK anlayacağımız lisanla profesyonel yolcu taşımacılığı yapan uçaklarda pilotluk yapabilmek için gerekli olan eğitimin mutlaka alınması gereken ilk iki adımını oluşturuyor. Bu sertifikalar için yurtdışında eğitim alınıyor, böylece dışarı giden dövizimiz de ülkede kalacak..

Okulda LAPL lisansı alanlar 2000 kg’a kadar 4 kişilik uçağı uçurabiliyor. PPL lisansında ise kilo sınırı yok. Ticari olmayan bir operasyonda sorumlu pilot olarak uçmak serbest. Bu iki lisanstan birini alanlar, ticari pilotluk yapmak istediğinde üst seviyelere devam edebilme şansı buluyor.

UTEK AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ferdi Tercanlıoğlu, Bursa’da büyük bir potansiyel olduğunu ancak bir uçuş okulu bulunmadığını kaydederek, “Bursa’da ‘ben pilot olacağım’ diyen birisi İstanbul, Antalya, Isparta ya da yurtdışına gitmek zorunda. ‘Bursalı işadamları olarak bizim de Bursa’ya bir katkımız olmalı’ diye düşünürken ortaya bu fikir çıktı. Önce UTEK’i kurduk, ardından hangar ve 2 adet tek motorlu eğitim uçağı satın aldık. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü de ‘uçuş eğitim organizasyonu’ başvurumuzu onayladı ve bu ay içerisinde eğitime başlıyoruz. Toplam teorik ders eğitimi 114 saat olacak. 9 başlıklı ders var. Hava Hukuku, Uçuş Planlaması, İnsan Performansı, Seyrüsefer, Uçuş Prensipleri, Meteoroloji, Haberleşme vb. öğrencilerimiz 45 saat uçuş yapacak” diyerek uçuş okulunun serüvenini özetliyor.

Ekonomiye katkısının yanısıra, birlikte iş yapabilmenin güzel bir örneğini sergileyen BUMİAD Başkan ve üyelerini tebrik ediyor, kendilerine ve öğrencilerine iyi uçuşlar diliyorum..

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!