SON DAKİKA
Hava Durumu

#Bursa Büyükşehir Belediyesi

Ekometre - Bursa Büyükşehir Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bursa Büyükşehir Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Köy okullarında bilimsel yolculuk Haber

Köy okullarında bilimsel yolculuk

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı köy okullarında düzenlenen etkinliklere destek vererek çocukların eğlenceli ve bilim dolu bir gün geçirmesine katkı sağladı. Bursa’da toplumun tüm kesimlerine bilimi sevdirmek ve ‘Ben de yapabilirim’ duygusunu aşılamak adına çeşitli etkinlikler düzenleyen Bursa Büyükşehir Belediyesi, üreten bir nesil yetişmesi amacıyla diğer kurumlarla iş birliklerini de sürdürüyor. Eğitim hayatına her alanda katkı sunmayı amaçlayan Büyükşehir Belediyesi, öğrencileri erken yaşta bilim, teknoloji ve araştırmayla buluşturmak hedefiyle uygulanan ve Bursa Uludağ Üniversitesi akademisyenlerinin yürütücülüğünde gerçekleştirilen ‘TÜBİTAK 4009 Köy Okullarına Yönelik Destek Programı’nda Bilim ve Teknoloji Şube Müdürlüğü aracılığıyla yer aldı. Köy okullarındaki öğrencilerin bilimsel meraklarının güçlendirilmesini, üretme ve keşfetme becerilerinin desteklenmesini amaçlayan proje, Orhangazi ilçesi Gedelek Köyü Orhan Öcalgiray Ortaokulu’nda gerçekleştirildi. Üç gün boyunca devam eden proje kapsamında öğrenciler, doğa, teknoloji, mühendislik ve temel bilimleri bir araya getiren uygulamalı atölyelerde yer aldı. Programın ilk gününde tanışma etkinlikleri, kâğıt ve tohum topu atölyesi, biyoplastik yapımı, doğa içinde yaşamsal müzik etkinlikleri ve söyleşilere katılan öğrenciler, uzmanların rehberliğinde eğlenceli bir gün geçirdi. İkinci gün ise ‘doğadan akıllı yapılar’, mikroskop incelemeleri ve sabun atölyesine katılan öğrenciler, tabiattan ilham alan tasarımları ve bilimsel keşif süreçlerini deneyimledi. Projenin son gününde ise oryantiring, robot böcek atölyesi, bilim ritmi, tohum topu etkinliğinde yer alan öğrenciler, unutamayacakları bir bilimsel deneyim yaşadı. Üç gün boyunca çok eğlendiklerini ve atölyelerde birçok yeni bilgi öğrendiklerini söyleyen öğrenciler, kendilerini ziyaret eden Bursa Uludağ Üniversitesi akademisyenlerine ve Bursa Büyükşehir Belediyesi yetkililerine teşekkür etti.

Büyükşehir'den katı atık yönetimi için önemli adım Haber

Büyükşehir'den katı atık yönetimi için önemli adım

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Haziran ayı ikinci toplantısı, Meclis İkinci Başkan Vekili ve İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban’ın başkanlığında gerçekleştirildi. Gündem maddelerinin tek tek görüşülerek oylandığı toplantıda, Bursa’nın bugününe ve geleceğine hizmet edecek olan Bursa Batı Bölgesi Katı Atık Entegre Bertaraf Tesisi’ne ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı da mahkeme kararında belirtilen teknik düzenlemelerin tamamlanmasının ardından Meclis’te görüşüldü. İmar ve Bayındırlık Komisyonunun, Nilüfer ilçesi, Kayapa ve Kuruçeşme Mahallesi’nde Katı Atık Tesisleri Alanı amaçlı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile ilgili raporu oy çokluğuyla kabul edildi. Bursa’nın Nilüfer ilçesi Kuruçeşme mevkiinde etrafı tamamen maden ocaklarıyla çevrili alanda yapılacak olan Batı Bölgesi Katı Atık Entegre Tesisi, çevreye hiçbir zararı olmayacak şekilde projelendirilecek. Halk sağlığının korunması, çevresel risklerin azaltılması ve kentin uzun vadeli atık yönetimi altyapısının güçlendirilmesi amacıyla planlanan tesis, Bursa’nın artan nüfusu ve atık miktarı karşısında çevre ve insan sağlığı açısından oluşabilecek kırılganlıkların giderilmesine önemli katkı sağlayacak. Planın askı ve yasal itiraz süreçlerinin tamamlanmasının ardından kesinleşmesiyle birlikte ÇED süreci kapsamında ilerleme raporları hazırlanacak. Tesisin yapımına yönelik izin süreçleri ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde sürdürülecek.

Bursa Büyükşehir temiz çevre için çalışıyor Haber

Bursa Büyükşehir temiz çevre için çalışıyor

Daha sağlıklı, daha temiz ve ‘Yeniden Yeşil’ bir Bursa için çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, toplumun çevreye karşı olan duyarlılığını artırmak amacıyla Çevre Haftası’nı dolu dolu geçiriyor. Etkinlikler kapsamında Park ve Bahçeler Dairesi Başkanlığı Kent Estetiği Şube Müdürlüğü koordinasyonunda özel gereksinimli öğrencilerin hazırladığı seramik duvar panosu, Mudanya İstasyon Caddesi’nde izlenime açıldı. Projeye, Mehmet Torun Özel Eğitim Okulu öğrencileri ve gönüllüler katıldı. 42 metrekarelik duvar yüzeyi, ilçenin kültürel ve doğal değerlerini yansıtan seramik eserlerle estetik bir görünüme kavuşturuldu. ‘Biz de Varız’ anlayışıyla şekillenen projede, öğrencilerin yetenekleri sanat aracılığıyla kent yaşamına taşındı. Etkinlikte çocuklar için boyama atölyesi de düzenlendi. Renkli görüntülerin oluştuğu atölyede, çocuklar hem eğlendi hem de yeteneklerini ortaya koydu. Öğrenciler ve katılımcılar daha sonra belediye çalışanlarıyla birlikte sahil temizliği gerçekleştirdi. Kıyı boyunca atıklar büyük bir titizlikle toplanırken, çevre temizliğinin önemine dikkat çekildi. Programda konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Numan Çakır, çevre bilincinin ve sosyal dayanışmanın önemine vurgu yaptı. Özel gereksinimli bireylerin yaşamın her alanında daha görünür olmaları gerektiğini belirten Çakır, eserin hazırlanmasında emeği geçenleri ve sahil temizliğine katılan herkesi tebrik etti. Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürü Metin Sezer ise, özel gereksinimli öğrencilerin ortaya koyduğu çalışmanın hem eğitim hem de toplumsal farkındalık açısından önemli olduğunu belirterek emeği geçenleri tebrik etti.

Anadolu’nun seramik kültürü Bursa’da konuşuldu Haber

Anadolu’nun seramik kültürü Bursa’da konuşuldu

Osmanlı'nın ilk payitahtı Bursa’nın fethinin 700. yılını 17 ilçede düzenlediği etkinliklerle kutlayan Bursa Büyükşehir Belediyesi, kültürel mirasa yaraşır bir programa daha ev sahipliği yaptı. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen ‘Anadolu Seramik Kültürü Sempozyumu: Topraktan Gelen Hafıza’ sempozyumu, Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’nde gerçekleştiriliyor. Program, 7-9 Mayıs tarihleri arasında farklı disiplinlerden akademisyenlerin ve uzmanların katkılarıyla düzenleniyor. Sempozyumda; seramik üretim gelenekleri, tarihsel gelişim süreçleri ve günümüz sanatına yansımaları kapsamlı bir şekilde değerlendiriliyor. Programın açılış bölümünde konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, 2026 yılını Bursa’nın Fethi’nin 700. Yılı’na ithaf ettiklerini hatırlatarak birçok önemli program düzenlendiğini söyledi. “Seramik sanatı, geçmişle gelece arasında kültür köprüsüdür” Bursa’nın, medeniyetlerin kök saldığı, gelişip büyüdüğü ve şekillenerek bugünlere ulaştığı kadim bir dünya merkezi olduğunu belirten Başkan Vekili Şahin Biba, 700 yıl önce atılan adımların hala Anadolu kültürünü, mutfağını, yaşamını, sanatını ve hafızasını beslediğini ifade etti. Seramik sanatının da tarihin güçlü hafızalarından birisi olduğunu dile getiren Başkan Vekili Biba, “Seramik sanatı, geçmişten bugüne uzanan bir kültür köprüsüdür. Bursamızın adını dünyaya duyuran İznik çinisi de Osmanlı’nın estetik anlayışını ve sanat yaklaşımını ortaya koyan kadim bir mirastır” dedi. “Değerlerimizi yaşatmayı sorumluluk olarak görüyoruz” Bursa’da yürütülen arkeolojik kazılara Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin destek vermeye devam ettiğini anlatan Başkan Vekili Biba, Anadolu’nun en eski yerleşim izlerini taşıyan Aktopraklık Höyüğü'nün ve İznik Çini Fırınları kazılarının önemine değindi. Sempozyumun, kültürel mirasın anlaşılması, korunması ve geleceğe aktarılması noktasında kıymetli bir adım olduğunu söyleyen Başkan Vekili Biba, “Alanında uzman akademisyenlerin, araştırmacıların ve sanatçıların katkılarıyla iki gün boyunca gerçekleştirilecek oturumlar, sunulacak bildiriler ve Bursa gezisi sayesinde geçmişin birikimi ile günümüz kültür-sanat anlayışı arasında güçlü bir bağ kurulacaktır. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak tarihi ve kültürel mirasa her zaman sahip çıktık ve çıkıyoruz. Değerlerimizi yaşatmayı ve gelecek nesillere aktarmayı büyük bir sorumluluk olarak görüyoruz” diye konuştu. “Çinicilik, dünya sanat tarihinde özgün bir yere geldi” Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürü Birol İnceciköz ise seramik kültürünün insanın toprakla kurduğu ilişkinin, üretim bilgisinin, estetik anlayışının binlerce yıllık yansıması olduğunu belirtti. Seramik sanatının, insan tarihinin her döneminde ilgi gördüğünü, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerinde ise zirveye ulaştığını anlatan İnceciköz, “Başta İznik olmak üzere Kütahya gibi önemli üretim merkezlerinde gelişen çinicilik, dünya sanat tarihinde özgün bir yere geldi. Özellikle Osmanlı sarayının himayesinde gelişen İznik çinileri, camilerin kubbelerinde, sarayların duvarlarında ve en nadide köşelerinde hayat buldu. Mekanlar yalnızca süslemekte kalınmamış, ortama ruh kazandırılarak anlam katılmıştır. Bursa’nın fethinin 700. yıl dönümünde gerçekleştirilen sempozyumun, Anadolu seramik kültürüne dair yeni akademik açılımlar sağlayacağına inanıyorum” dedi. Uludağ Üniversitesi Arkeoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şahin de seramik kültürünün arkeoloji için taşıdığı değere dikkat çekti. Sempozyumda sunulacak bildirilerin Anadolu seramik literatürüne önemli katkılar sağlayacağını ifade eden Şahin, emeği geçenlere teşekkür etti. Program, açılış konuşmalarının ardından Erhan Öztepe başkanlığında gerçekleştirilen birinci oturumla devam etti. Serkan Gedük, Ayşe Tuba Ökse Fikri Kulakoğlu ve Ali Ozan’ın konuşmacı olduğu oturumla başlayan sempozyum kapsamında, 3 gün boyunca alanında uzman isimlerin katılımıyla toplam 9 oturum yapılacak.

Başkan Bozbey: Bu millet sizlere her zaman minnettar Haber

Başkan Bozbey: Bu millet sizlere her zaman minnettar

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 111. yıl dönümünde Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’nde iftar programı düzenlendi. Programa, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, şehit aileleri, gaziler, gazi yakınları, Bursa Muharip Gaziler Derneği, Bursa Harp Malulü Gaziler, Şehit Dul ve Yetimleri Derneği, Bursa Emniyet Teşkilatı Şehit ve Gazi Aileleri Yardımlaşma Derneği, Türkiye Emekli Subaylar Derneği (TÜSED), Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği Bursa Şubesi, Emniyet Teşkilatı Vazife Malulü ve Şehit Aileleri Vakfı, Mehmetçik Vakfı Bursa Şubesi, Türkiye Gaziler ve Şehit Aileleri Vakfı Bursa Şubesi, Anadolu Şehit Aileleri Gazileri ve Güvenlik Korucuları Vakfı Bursa Şubesi yöneticileri, meclis üyeleri ve muhtarlar katıldı. “Gönlümüz de kapımız da her zaman açıktır” İftar öncesinde şehit ailelerini, gazileri ve gazi ailelerini masalarında ziyaret ederek sohbet eden Başkan Mustafa Bozbey, talep ve önerilerini dinledi. İftar yemeğinin ardından konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Türkiye huzur içindeyse, Türk Bayrağı gökyüzünde özgürce dalgalanıyorsa bunu şehitlerimize ve gazilerimize borçlu olduğumuzu vurguladı. Şehitlerin emaneti olan ailelerin sabrı, metaneti ve vatan sevgisinin çok kıymetli olduğunu belirten Başkan Bozbey, “Kurduğumuz kardeşlik sofrası aynı zamanda bir vefa sofrasıdır. Şehit ailelerimiz ve gazilerimiz bizim kalbimizde her zaman özel bir yere sahiptir. Aziz şehitlerimize olan borcumuzu ne yapsak ödeyemeyiz. Şehit aileleri bizim için çok değerlidir. Türk Milletinin baş tacısınız. Bizlerin her zaman ve her an şehit ailelerine, şehit yakınlarına ve gazilere gönlümüz de kapımız da açıktır. Kendinizi asla yalnız hissetmeyin. Bursa, sizlerle birlikte büyük bir ailedir. Bu millet sizlere minnettar” diye konuştu. “Birlik ve beraberliğimiz daim olsun” Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin de aziz şehitlerin emaneti olan ailelerin ve kahraman gazilerin her zaman yanında olduğunu ifade eden Başkan Bozbey, “Tarih bize şunu gösterdi. Söz konusu vatan olduğunda bu millet tek yürektir. Bugün huzur içinde aynı sofrada buluşabiliyorsak büyük fedakarlıkların mirası sayesindedir. Başta Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Çanakkale’de ve vatanımızın dört yanında bu topraklar için canlarını feda eden tüm aziz şehitlerimizi rahmetle ve minnetle anıyorum. Ruhları şad olsun. Mekanları cennet olsun. Kahraman gazilerimize sağlık, huzur ve uzun ömürler diliyorum. Aramızdan ayrılan gazilerimizi de rahmetle anıyorum. Ramazan Bayramı’nın kentimize huzur, evlerimize bereket, ülkemize ve dünyaya barış getirmesini temenni ediyorum. Birlik ve beraberliğimiz daim olsun. İyi ki varsınız. Ramazan Bayramımız mübarek olsun” dedi. Türkiye Harp Malülü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Bursa Şubesi Başkanı Haşim Sivri, iftar programı dolayısıyla Başkan Mustafa Bozbey’e teşekkür etti. Bursa Emniyet Teşkilatı Şehit ve Gazi Aileleri Yardımlaşma Derneği Başkanı Nevin Fırtına ve Türkiye Muharip Gaziler Derneği Bursa Şube Başkanı Adem Erdem, manevi bir atmosferde güzel bir organizasyonla bir araya gelmelerini sağlayan Başkan Mustafa Bozbey’e ve Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti. Konuşmaların ardından dernek temsilcileri tarafından Başkan Mustafa Bozbey’e günün anısına plaket verildi. Panayır’da kardeşlik sofrası Öte yandan Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Panayır Kapalı Pazar Alanı’nda düzenlediği iftar programına da yüzlerce vatandaş katılarak aynı sofrada buluştu. Başkan Mustafa Bozbey’i temsilen programa katılan Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Mustafa Orkun Gazioğlu, Ramazan ayında gönüllerin birbirine bağlandığını, dayanışmanın ve merhametin en güçlü şekilde hissedildiğini belirterek tüm Bursalıların Ramazan Bayramı’nı da tebrik etti. Panayır Mahallesi Muhtarı Dursun Kaya da düzenlenen iftar programı ve hizmetlerden dolayı Başkan Mustafa Bozbey’e teşekkür etti.

Ramazan'ın ruhu Balkanlar'da da yaşanıyor Haber

Ramazan'ın ruhu Balkanlar'da da yaşanıyor

Bursa’da Ramazan ayını tüm güzellikleriyle yaşatan Bursa Büyükşehir Belediyesi, Balkan coğrafyasında düzenlediği programlarla da Ramazan ayının manevi iklimini hissettiriyor. Batı Trakya’da Gümülcine, Bulgaristan’da Filibe, Bosna Hersek’te Saraybosna şehirlerinde iftar programları organize eden Büyükşehir Belediyesi, son olarak Sırbistan’ın Yeni Pazar kentinde iftar verdi. Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, program kapsamında ilk olarak Türkiye Cumhuriyeti Yeni Pazar Başkonsolos Yardımcısı İbrahim Kara’yla bir araya geldi. Ziyarette, CHP Bursa Milletvekili Hasan Öztürk, Sırbistan Bursa Fahri Konsolosu Zarif Alp, meclis üyeleri ve Balkan Rumeli Komisyonu üyeleri de yer aldı. Daha sonra kardeş şehir Yeni Pazar Belediyesi’ni ziyaret ederek Başkan Nihad Biševac ile buluşan Başkan Bozbey, görüşmede iki kent arasındaki dostluk bağlarını güçlendirmeye ve kültür, sanat, spor ve eğitim alanlarında iş birliğini artırmaya yönelik düşüncelerini paylaştı. Ziyaretlerin ardından Başkan Bozbey ve beraberindekiler, Yeni Pazar şehrinde düzenlenen iftar programına katıldı. İlahi dinletisi ile başlayan iftar programında, ezanın okunmasıyla birlikte yüzlerce kişi oruçlarını hep birlikte açarak dua etti. Kardeşlik ruhu sancak bölgesi'nde Ramazan ayının paylaşma, dayanışma ve kardeşlik ruhunu hep birlikte yaşadıklarını söyleyen Başkan Mustafa Bozbey, anlamlı buluşmayla gönül bağlarını bir kez daha güçlendirdiklerini belirtti. Ramazan ayının evlere ve kentlere bereket, huzur; dünyaya ise barış getirmesini dileyen Başkan Bozbey, “Bursa’dan hepinize yüzlerce selam getirdim. Sizleri Bursa’da ağırlamaktan büyük mutluluk duyacağımızı bilmenizi isterim. Hayırlı Ramazanlar diliyorum” dedi. Başkan Mustafa Bozbey, iftar programının ardından Bursaspor sevgisini dile getiren Yeni Pazar Belediye Başkanı Nihad Biševac’e de Bursaspor atkısı hediye etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.